1.0 Verkkokaupan yleisehdot

1.1 Nämä yleisehdot sisältävät  Kaissu Interiors OÜ n (rekisteri numero 14185747 ), jäljenpänä Kaissu, tarjoaman verkkokauppapalvelun  käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot.

1.2  Rekisteröityessään Kaissu verkkokauppaan tai ostaessaan tuotteita , käyttäjä hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.

1.3 Kaissu pidättää oikeuden tehdä muutoksia myyntiehtoihin. Muutokset julkaistaan  verkkosivulla.

1.4 Ehtojen otsikon alle on merkitty ehtojen voimaantulopäivämäärä. Käsillä olevaan oikeussuhteeseen sovelletaan aina niitä ehtoja, jotka ovat olleet voimassa oikeussuhteen syntymisen hetkellä.

1.5 Näiden ehtojen lisäksi kyseisissä oikeussuhteissa sovelletaan Viron lainsäädäntöä. Mikäli ehdot ovat ristiriidassa Viron lain kanssa, sovelletaan Viron lakia.

1.6 Tuotteet (esim. värit) saattavat näyttää mm. kuvaus/valotusteknisistä seikoista johtuen erilaisilta luonnossa kuin kuvissa. Joissakin mallistoissa pienet halkeamat kuuluvat ominaisuuksiin.

1.7  Kaissu verkkosivun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palveluntarjoajalle. Palvelun sisällön, tekniikan, tai materiaalien kopioiminen tai käyttö ilman Palveluntarjoajan lupaa on kielletty muuhun kuin Asiakkaan omaan henkilökohtaiseen yksityiseen käyttöön.

 

2.0 Hinnat, tilaaminen ja maksutavat

2.1 Verkkokaupan hinnat on euroissa ja sisältävät 20% ALV:n

2.2 Mikäli tuotteen hinta on virheellisesti liian matala, emme ole velvollisia toimittamaan tuotetta ilmoitettuun hintaan edellyttäen sitä, että tiedotamme sinua asiasta ennen tuotteen lähettämistä sinulle. Näissä olosuhteissa pidätämme oikeuden peruuttaa tilauksesi. Jos peruutamme tilauksesi, annamme sinulle täyden hyvityksen jo maksetusta summasta mukaan lukien rahtikustannukset

Tilauksen tekeminen

2.2 Haluamasi tuotteet lisää ostoskoriin klikkaamalla “Lisää ostoskoriin” -linkkiä tuotesivulta.

Kun olet valmis, klikkaa “Siirry kassalle”.

2.3 Täytä kassasivulla huolellisesti kaikki pakolliset kentät, myös tuotteiden toimitustapa ja asuinpaikka. Klikkaa sitten “Suorita tilaus”.

2.4 Ostoskorissa näet ostoksesi kokonaissumman sisältäen arvonlisäveron sekä toimituskulut (Hinnasto 3.1) Tämä on ostoksesi loppusumma.

2.5 Voit maksaa verkkokaupassamme  turvallisesti  Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, Mastercard- ja Debit Mastercard -korteilla. Näiden lisäksi käytössä ovat suomalaiset pankkimaksut – Aktia; Alandsbanken; Danske Bank; Handelsbanken; Nordea; Pohjola; Omadp; Pop Pankki, Säästöpankki; S-Pankki. Maksaa saa myös laskulla ( ota yhteyttä asiakaspalvelu@kaissu.fi )

2.6 Tilauksen maksamisen jälkeen näet yhteenvedon tilauksesta ja saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Kaissu Interiors OÜ laittaa Teille maksukuitin viimeistään seuraavana arkipäivänä tilauksen tekemisestä.

2.7 Maksamattomat tilaukset peruutetaan 3 päivän sisällä tilaamisesta.

2.8 Verkkokauppatilaukset täytetään arkipäivisin kello 10:00 – 17:00

 

3.0 Toimituskulut ja toimitusaika

3.1 Huonekalutuotteiden toimitusmaksut lasketaan kassalla ja ne perustuvat tuotteen kokoon ja kuluttajan sijaintiin. Hinnat vaihtelevat 15 – 59€ Lounais – Suomi ja Keski – Suomi per tilaus ja 15 – 69€  Pohjois – Suomi per tilaus.  Toimitushinnat on näkyvillä myös tuotteiden sivulla. Jos olet tilannut useamman tuotteen,  määräytyy isoimman tuoteen toimituskulu .

3.2 Toimitusaika astuu voimaan, kun asiakkaan suorittama maksu pankkitilille on vastaanotettu.

3.3 Tuotteiden vieressä on arvioitu valmistusaika ja toimitusaika, milloin tuote valmistetaan ja toimitetaan. (Huonekalutuotteiden toimitusmaksut lasketaan kassalla ja ne perustuvat tuotteen kokoon ja asiakkaan sijaintiin)  Toimituskulut määräytyvät toimituspaikan ja tilauksen koon mukaan.

3.4 Valmistusaika lasketaan hetkestä, jolloin asiakkaan suorittama maksu pankkitilille on vastaanotettu.

3.5 Toimitusaika on 4-7 arkipäivää.  Toimitusaika voi riippua verkkokaupan ruuhkaisuudesta, toimituspaikasta tai muusta seikasta. Asiakkaalle ilmoitetaan tuotteen arvioitu toimitusaika, mikäli tuotteen toimituksessa ilmenee toimitusvaikeuksia, asiakkaaseen otetaan yhteyttä palveluntarjoajan toimesta. Kuljetuksen liikekumppani tilataan Kaissu Interiors OÜn toimesta

3.6 Verkkokaupasta ostettuja tuotteita ei toimiteta seuraaviin postinumeroihin:

Ahvenanmaa ja Ahvenanmaan saaristo, 00190 Helsinki, 21140 Rymättylä, 21150 Röölä, 21195 Velkua, 21650 Lillandet, 21670 Pärnäinen, 21680 Nötö, 21720 Korpoström, 21740 Utö, 21750 Norrskata, 21760 Houtskari, 21770 Moussala, 23390 Iniö, 25640 Förby, 25910 Vänoxa, 25930 Kasnäs, 25940 Hiittinen, 25950 Rosala, 25960 Högsåra, 90480 Hailuoto.

Toimitustavat:

3.7 Isot – ja keskikokoiset kalusteet – Kotiinkuljetus ovelle, ei sisäänkantoa.

Asiakkaan otetaan suoraan yhteyttä koskien toimitusaikaa, sillä se vaihtelee. Asiakkaan tilaus toimitetaan ainoastaan ovelle, eikä sitä kanneta sisälle kohdeosoitteeseen.

Asiakas on vastuussa toimitukseen käytettyjen kuormalavojen ja muiden pakkausmateriaalien hävityksestä.

Asiakas saa sähköpostin, jossa on kuljetustiedot, kun tilaus on matkalla.

3.8  Sisustustarvikkeet – toimitus Smartpost-automaati lokeroihin

Smartpost-automaatit ovat pakettien hakemiseen  tarkoitettu lokerikkoja. Ne sijaitsevat ostoskeskuksissa, kauppojen aloissa ja posteissa ympäri Suomen. Lisäksi niitä löytyy toimistotaloista ja taloyhtiöiden yhteisistä tiloista.

Toimitusmaksu on 15 euroa. Saat paketin saapumisilmoituksen, lokeron numeron ja sen avauskoodin tekstiviestillä.Jos sisustustarvikkeet ei mahdu lokeroon niin Kaissu lähettää tilauksen kotiinkuljetuksena. Hinta on sama. Lähetämme siitä viestin erikseen.

3.9 Asiakas on velvollinen tarkistamaan tuotteen heti tuotteen vastaanotettuaan. Rikkoutuneesta tai vaurioituneesta tuotteesta tai paketista on heti pyydettävä tavarankuljettajaa tekemään vahinkoilmoitus. Tuote pitää antaa takaisin kuljetusyhtiölle. Tämän jälkeen on otettava viipymättä yhteys Kaissun asiakaspalveluun. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai rikkoutunut, on tästä viipymättä ilmoitettava verkkokaupan asiakaspalveluun, kuitenkin ennen kuin 7 päivää on kulunut tuotteen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen kyseisillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta

 

4.0 Tilauksen muuttaminen, peruuttaminen ja palautuskäytäntö.

4.1 Jos haluat muuttaa tilaustasi, ole suoraan yhteydessä Kaissu kauppaan asiakaspalvelu@kaissu.fi

4.2 Mikäli haluat peruuttaa verkkokaupan tilauksesi 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta, otathan yhteyttä Kaissu asiakaspalveluun asiakaspalvelu@kaissu.fi Tilauksen arvo hyvitetään tällöin sinulle kokonaisuudessaan (tuotteet + mahd. toimituskulut)

4.3 Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämätön tuote kuittia vastaan 14 päivän kuluessa tilauksen toimituksesta. Tähän aikaan ei lasketa mukaan toimituspäivää

4.4 Palauttamisoikeus on myös  tuotteilla, jotka ovat erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu (Tuotteet on merkitty verkkokaupan tuotekuvien vieressä)

 

4.5 Palautettavan tuotteen mukana tulee olla mahdollisimman tarkasti täytetty peruuttamislomake. Tämä nopeuttaa asian käsittelyä. Ilmoituksen peruuttamisoikeuden käyttämisestä voi tehdä yksiselitteisellä ilmoituksella esimerkiksi kirjeellä postitse/sähköpostitse.

 

Lomakkeesen laita:

– tilaus -tai laskunumero;

– tilaajan nimi

– toimituspäivä

– tuotteen nimi

 

4.6 Tuotepalautus on asiakkaillemme ilmainen.

 

4.7 Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan ja käyttämätön. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti.

 

4.8 Suoritus palautetaan sillä maksuvälineellä, jota on käytetty alkuperäisessä liiketoimessa. Asiakkaalle ei aiheudu maksun palautuksesta kustannuksia. Maksu palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua, kun Palveluntarjoaja on saanut tuotteet takaisin tai kunnes Asiakas on esittänyt näyttöä siitä, että on lähettänyt tuotteet takaisin, sen mukaan kumpi ajankohta on aikaisempi.

 

5.0 Reklamaatio ja vastuurajoitus

5.1 Tarjoamme kaikille tuotteillemme kahden (2) vuoden takuun. Takuu alkaa toimituksen vastaanottoajankohdasta.

Kaissu vastaa tuotteissa olevista virheistä ja puutteista normaalin kuluttajansuojalain mukaisen yleisen virhesäännöksen mukaisesti näissä ehdoissa säädetyin poikkeuksin, kuitenkin vähintään 6 kuukautta tuotteen vastaanottamisesta

5.2 Kaissu ei ota vastuuta tuotteeseen, joka on vahingoittunut tai käytetty tavalla, joka merkittävästi alentaa sen arvoa

Ostajan on hyvä tutustua ja noudattaa tuotteen mukana tuleviin käyttö- ja asennusohjeisiin ennen tuotteen käyttöönottoa

5.3 Palveluntarjoaja ei vastaa Palvelusta ostetun tuotteen soveltuvuudesta Asiakkaalle.

5.4 Palveluntarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä.

6.0 Riita-asiat

6.1. Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaan.

Mikäli neuvotteluilla ja em. riidanratkaisumenettelyillä ei saavuteta ratkaisua, erimielisyydet ratkaistaan lopullisesti virolaisessa tuomioistuimessa.